« Wat is een review waard»

Gepubliceerd op 30-11-2019

Wanneer je niet tevreden bent over een product, dienst of onderneming, dan kun je al dan niet anoniem een negatieve review het internet opslingeren. Het is gemakkelijk om een product, dienst of onderneming af te kraken wanneer je dat anoniem kunt doen. Gaat deze vrijheid van meningsuiting niet te ver?

Vaak geeft de ondernemer geen reactie, omdat hij of zij het internet  niet de juiste plek vindt om het geschil uit te vechten. Veel ondernemers  worstelen met onterechte reviews -de schade loopt in de tonnen-  omdat (potentiële) klanten (te) veel waarde hechten aan reviews. Er schijnt  een levendige handel te zijn in goede en in slechte reviews. Soms wordt de ondernemer onder druk gezet door de klant. Die wil dan zijn of haar zin doordrijven en dreigt met het plaatsen van een negatieve review op het internet. Je kunt je beter kritisch opstellen wanneer je reviews leest. De ervaringen van de reviewers zijn momentopnamen en geven lang niet altijd een objectief beeld.

Gelukkig  is er een positieve ontwikkeling gaande. Uit onderzoek blijkt dat de klant steeds vaker een review geeft als hij of zij tevreden is over een product, dienst of onderneming. Alleen als het kopende publiek massaal reviews gaat posten -goede of slechte- krijgen we een betrouwbaar systeem en gaan we er met z’n allen op vooruit.

Klik hier om je review te geven

review-afbeelding-1575119342.jpg